Thursday, April 19, 2012

BATU API DALAM KEHIDUPAN



Rasanya tak penah aku kuarkan topic ni lagi tapi teruja nak bercerita tentang hal sikap orang yang ala2 si batu api ni.

Si batu api ni ada di mana2 malah kehidupannya memang tak lengkap jika rutin menjadi batu api ni tidak dilakukan. Pendek kata tak senang duduk dia kalau selagi tak menghasut orang. Tapi naper yek boleh ada penyakit batu api ni dalam diri dia? Sebabnya satu jer...penyakit ni datangnya satu package dengan penyakit irihati dan dendam kesumat.

Batu api dengan rakan sekerja...batu api dalam rumahtangga...banyak ler berlaku...Cuma kita kena berhati2 apabila menerima sesuatu berita tu. Jangan terus mempercayai apalagi orang yang menyampaikan berita tu ala2 mulut Mak Jemah yang keja nyer ke hulu ke hilir menjaja cerita orang. Tak tau ler bila masa dia buat keja dia!.

Sebagai seorang yang berakal, perlulah diteliti..jgn bila mendengar ajer terus menyindir2 orang yang difitnah tu...Bukan senang korang nak mintak maaf esok...Penah tak rasa macammana mulut tu kena tenyah dengan cili? Aku on jer bab2 mencili mulut orang yang batu api ni!

2 comments:

  1. mulut cam ni fire stone ...kat neraka sok dia tak ingat

    ReplyDelete

Saraqistina80@yahoo.com