Thursday, April 12, 2012

TERINGIN

Hubby aku ni kengkadang tu cam orang pregnant mengidam. Tetiba jer..mintak nak makan itu..esok plak teringin nak makan ini. Cam malam semalam, dia mintak aku masakkan ikan keli goreng berlada. Goreng berlado tu mak tak kisah lagi tapi...goreng ikan keli ni cukup menyampah aku! Dengan meletup nyer..dah macam mercun das!

Tapi sayang kek suami punya pasal den masak gak untuk dio...tak masak kang merajuk muncung seminggu..tu yang tak sampai ati tu. Malam tu, aku masak beria2 ler..ikan keli tu sajer aku masak lebih sebab anak bujang aku ni memang peminat ikan keli berlada. Selalu dia puji masakan opahnya..dan paling tak sedap dia puji opah punya 1st class! Mau tak jealous omak ni!


(Masih atas dapur wehhhh)

Maka aku pun berusaha ler sebaik mungkin masak yang terbaik untuk insan2 yang kusayang ni. Mungkin dengan berkat usaha dan kesungguhan aku tu, doa aku Tuhan kabulkan.Jadik gak masakan aku setanding dengan emak! Tu ler pujian ikhlas dari anak bujangku.

Buktinya...ikan keli sepinggan penuh, licin ko! Alhamdulillah...Memang ler ikan keli tu licin...masalahnya tangan dan badan aku penuh dengan kesan minyak merecek..Nasib baik tak cacat muka aku ni...Malam tu..makan kami begitu berselera anak beranak siap dengan sambal mangga lagi tu!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com