Sunday, April 29, 2012

MENGANDUNG LAGI..??

Tah apa angin Baby bila tetiba tanya aku.."Mama tak teringin ke pregnant lagi"? Teringin??!! ko ingat ni lagu Shima haper...dan benda yang ko suruh mama ko teringin tu look likes pelik semacam. Iyerlah..dalam usia aku yang dah nak masuk Asar ni (belum Maghrib lagi yer..hik hik..) pregnant tu dah aku kuarkan dalam list plan aku tahun ini dan tahun2 akan datang.

Rupanya baru aku ingat..rancangan Nona Ahad lepas..akak kita tu dah 46 years still ada Baby lagi. Tu rezeki yang Allah beri pada dia. Tapi kalu bole, beri ler rezeki aku dalam bentuk lain sebab aku tak terfikir lagi nak pregnant dalam usia cam ni. Nak shopping pun penat jalan bawak diri...ini kan lagi nak mengusung baby dan barang2nya.

Rasa2nya cukup ler 2 ketul yang ada kat umah tu jer..Tu pun dah cukup buat mama nyer ni migraine bila dorang buat perangai...Tabik spring kat kawan aku yang dalam usia sebaya aku leh bersalin sorang lagi...9 orang sumer anak2nya. Aku dengan semangatnya memberi moral support kat dia...memang dia ni cam lipas kudung orangnya...cekap mengurus anak2nya yang seramai tu. Hish kalu aku..mau tanggal kain batik yang aku pakai...kah! kah!Kah! (tak reti pakai kain batik pongggg!!)

Baby ni tak fikir kot..kalu dia ada adik lagi..huh! jangan harap nak menempel kat aku 24 hrs. For sure, aku bz dgn adik dia kan. Masa tu..mesti jeles punyer lahhh..Aku manja2kan abang dia pun dia dah tarik muka jeruk dia tu...sebijik cam ayah dia gak yang cemburu masa aku baru bersalinkan abang dulu...

So..senang citer..tak yah ler harapkan mama ni pregnant yer baby...sebab mama dah ada "3 baby tua" yang nak dijaga ni..

Cayer tak perot aku tak der langsung kesan gerutu cam ni..Punya ler aku jaga...

p/s: Teringat ex-bos aku yang tak perasan aku pregnant dah 7 bulan..

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com