Sunday, April 15, 2012

KRITIKAN MEMBINA ATAU MEMBUNUH?

Heboh sekarang memperkatakan tentang kritikan Abg seniman kita Zed Zaidi yang cam tak puashati dengna kemenangan Aaron Aziz. Mak minat Aaron Aziz gak!. Sampai masuk rancangan melodi ler krisis mereka ni.



Apa yang aku nak cakap di sini ialah..dari pandangan mata kasar, memang ler kritikan Zed tu pedas menyengat. Tapi kalau difikirkan dari sudut positif, apa yang disuarakan oleh beliau tu sebenarnya ikhlas bagi pihak artis Malaysia yang seperti katakan ibarat menumpang di bumi sendiri.

Memang sejak dulu lagi, kita rakyat Malaysia ni taksub benor dengan artis luar..Apa yang diperkatakan Zed tu memang ada kebenarannya. Artis Malaysia kita susah nak mencari rezeki di bumi sendiri. Senang cakap cam dianaktirikan lah!. Zed menyuarakan bagi pihak artis Malaysia bukan untuk kepentingannya sendiri. Tu ler baru dikatakan pemimpin...jangan fikir tembolok sendiri jer...



Tapi selalunya kebenaran yang diperjuangkan tu pasti ada penentangannya. Bukan sumer orang suka benda2 baik ni...Apa pun akak nak tabik spring kat ko Zed...teruskan usaha anda meskipun dikecam pihak yang buta hati menerima kenyataan anda tu.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com