Friday, April 27, 2012

KERJA AMAL

Kalau korang terfikir nak buat kerja amal..banyak sebenarnya.. Cam aku ni buat  internal audit bagi persatuan PIBG sekolah anak aku. Hari ni 1st time ...aku buat audit dan mengecek segala document yang disediakan.

Idok ler susah maner seperti yang korang bayangkan tapi rasa seronok sebab dapat membantu mesti pun bukan wang ringgit yang aku berikan. Amalan tu banyak cabangnya kan..tak semestinya dengan wang ringgit apalagi disertai dengan sidang akhbar bagai...Teringat aku lagu Herman Tino : Tangan kanan memberi..sorokkan tangan kiri...Maknanya segala amalan tu tak yah lerr digebang2 tapi lakukan dengan hati yang ikhlas tanpa mengharap balasan.

Terima kasih gak kepada guru2 kat sekolah tu yagn melayan aku dengan sebaiknya. Siap prepare breakfast lagi tuk aku. Kebetulan hari ni ada majlis anugerrah akademik cemerlang for last year punya..Sempat gak ler aku pergi ke dewan sekolah sekejap menyaksikan persembahan bebudak sekolah tu.

Terbayang aku, suatu hari nanti Baby akan naik ke pentas tu sebagai salah seorang student cemerlang. AMIN.

p/s : Suker tengok anak2 manisyang berbakat  menari dan menyanyi,

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com