Tuesday, November 29, 2011

AKTIVITI DI KEBUN

Orang lain bila cuti jer..gi makan angin..Aku dgn hubby decide gi kebun kami kat Gombak. Tanam pokok buah2an dan membaja pokok yang sedang naik membesar. Dah lama rasanya aku tak jengah kebun ni tapi hubby aku memamgn mengisi masa lapangnya dengan pergi ke sini.

Bila enjin dalam badan ni dah lama tak bergerak aktif..mula ler cam terkejut berok dia kan.. Mulanya aku memang excited nak membersihkan pokok2 buah2an ni memandangkan rumput dan tumbuhan menjalar dah naik ke dahan. Masa tu memang tak rasa penat langsung..Nyamuk plak tu banyak cam berpesta tengok aku datang...Aku plak hensem jer pakai t-shirt lengan pendek..

Memang rasa puas bila tengok sebahagian tempat tu dah terang dan nampak ler kemas sikit. Dalam pada tu sempat gak mengait belimbing buluh, jantung pisang, limau purut, serai dan ulam2an macam daun tenggek burung. Ulam ni kalu makan dengan sambal kelapa..fuhh! terangkat beb...



Dah habis keja, baru aku perasan..badan dah bengkak dengan gigitan nyamuk dan paling aku tak suka..kerengga! Sakit nyer kalu kena gigit..Almaklum aku ni mana le penah kena gigit dengan kerengga ni...Cam minggu suai kenal la plak..habih lengan2 dan perut aku digigitnya...


Sampai umah...penatnya tak terkata...dengan sakit pinggang lagi. Banyak sangat aktiviti aku masa kat kebun tu tadi. Masa keja tak hingat diri tu dah cam enjin tua..
Nak solat pon aku tak leh rukuk sepenuhnya sebab sakit yang amat masa tu...



Hubby aku memang tak leh nak tolong lagi sebab dia pun penat ko...Lepas mandi...terus boooommm tidur..

1 comment:

  1. salam..kebun di gombak dimana ye..batu berapa..bt9..10..11..

    ReplyDelete

Saraqistina80@yahoo.com