Wednesday, November 2, 2011

PETANDA YG TAK DIDUGA

Mata kanan aku ni dari semalam dok berkelip2 jer. Sampai rimas aku dibuatnya..endak plak time tgh drive keta...

Penah gak dengar orang tua2 kata...kalu mata kanan berkelip, tu tandanya nak jumpa orang lama...(Boyfriend lama tak mau yek!). orang yg dah lama kita tak jumpa...Okay gak tu...senang sket hati tapi sapa orang nye yang aku nak jumpa nih..

Kalu mata sebelah kiri plak berkelip2 tu tandanya tak baik (kata orang tua2 ler..bukan aku yg kata). Petanda bahawa kita akan menangis. Mintak dijauhkan Tuhan ler benda2 buruk camni dari aku yer...Letih arghh bab2 sedih medih nih..Cukup ler yang lepas2 yer...

Sebut pasal petanda ni...ada satu lagi..Kalu tapak tangan kanan korang gatal, tu maksudnya rezeki nak masuk...tapi sebaliknya kalu yang kiri...huhu...tu tandanya ada ler kebocoran rezeki kat mana2 nanti..
Antara petanda2 lain :

1) Kalu rama2 masuk umah..tu tandanya ada tetamu yang akan datang berkunjung ke rumah anda. Baju yang dipakainya tu..ikut kaler rama2 tu kononnya...

2) Kalu dengar bunyi pwitttt (bukan cam Amy Search tu yer) kat luar rumah..kata orang tu tandanya ada orang "menghantar" sesuatu kat umah kita.

Sebelum menulis ni tadi, banyak benda aku ingat tapi tetiba plak blank..Tak per..kalu lain kali ingat, aku tulis lagi okay!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com