Wednesday, November 2, 2011

PASANGAN ANDA...SESUAI KAH

Sejauh mana keserasian korang dengan pasangan masing2?. Ialah dari segi hobi,kesukaan dan kebenciannya... Boleh ker korang sesuaikan diri atau dalam erti kata lain..menerima pasangan korang tu seadanya?

Aku...mulanya memang susah nak sesuaikan diri dengan hubby aku. Almaklumlah kan..cara kehidupan kami berbeza. Dia dibesarkan di kampung sedangkan aku di bandar. dia jenis yang pandai berdikari sedangkan aku dari kecik sampai ler sebelum kahwin dok bawak ketiak mak abah..

Hobi dia jauh beza dengan kesukaan aku. Memancing...Ya Ampun..aku bab2 menunggu ni memang pantang tok nenek!lagipun aku geli umpan cacing tu..belalang ker..apa ajer ygn dijadikan umpan sumer aku geli!

Tapi yang pasti, demi menyesuaikan diri dengan yang tersayang, aku cuba untuk menyukai hobi dia tu. Mengikut dia pergi memancing pertama kali memang kelakar!. Mana tak nyer.. Bila pancing aku disentap ajer...aku menjerit sakan..takut bercampur suka sebab umpan dah mengena. Habih lari sumer ikan2 lain.

Yang pasti kami punya satu hobi yg sama..CARI DUIT! dan MENGABIHKAN DUIT!..Suka melancung dan membeli barang2 untuk dijadikan kenangan...

Banyak sebenarnya perbezaan antara hubby dan aku tapi demi kerukunan rumahtangga..+-x/..masing2 kena bertolak ansur..kalu tak haru dunia ni...kalu masing2 dengan sikap ego dan keras hati.

2 comments:

  1. hobi saya yg sama dia ialah melancong dan makan.
    ala..x kisah la..janji give n take.rukun rumah tangga

    ReplyDelete
  2. Betul tu Irfa...tak yah nak berkira sangat kan..janji kita bahagia.

    ReplyDelete

Saraqistina80@yahoo.com