Wednesday, November 9, 2011

TOLONG INGATKAN AKU

Sebagai manusia yang dicipta Tuhan...aku serba tak sempurna berbanding dengan Penciptaku yang Maha sempurna segalanya. Aku juga punya banyak kekurangan dan melakukan kesilapan masa lampau.

Kita sebagai manusia sering lupa dengan apa yang kita lakukan..Berjanji untuk tidak melakukan kesilapan namun kita berterusan melakukannya tanpa sedar. Kerana itu...kawan2..aku mohon bantuan kalian untuk terus mengingatkan aku tentang janji2ku.

Justeru itu aku pohon tolong ingatkan aku :

1) Sentiasa menyayangi sesama insan. Tidak melupakan golongan yang kurang bernasib baik.

2) Sentiasa ingat akan asal usulku....supaya tak mudah lupa diri dan angkuh dengan anugerah yg Tuhan berikan.

3) Sentiasa bersyukur dengan rahmat yang diberikan...dengan ujian yang mampu aku tempuhi.

Aku ni memang mudah lupa..so kengkawan, tolong ingatkan aku ya..

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com