Saturday, November 5, 2011

LEGA....

Results Exam abang dah kuar 4/11 ari tu. Alhamdulillah..dia lulus sumer subjek. Of coz sebagai ibu..aku orang yang paling gembira dan bangga dengan pencapaiannya.

Harap Abg belajar diatas kegagalan dan kesilapannya yang lampau. Walau pun dah melepasi tahap pertama, tapi tu tak bermakna aku boleh lepas tangan. Dia ni jenis yang kena diingatkan selalu..Study...jgn asyik main..buat nota bla..bla..

Memang ler cam mak nenek aku rasa time membebel kat dia tu... tapi sumer ni demi untuk memastikan dia tidak leka. Aku tak kisah berbelanja banyak tentang anak2 terutama Abg yang banyak menggunakan wang ketika belajar di kolej nya. For your all info...kami tak ambil PTPTN, memang sajer aku tak benarkan dia ambil pinjaman tu sebab aku tak mahu bebankan dia dengan bayaran pinjaman waktu dah bekerja nanti.

Biarlah orang2 yg layak dan lebih memerlukan dari dia yang menggunakan PTPTN tu. Selain dari tu aku punya sebab lain nape aku tak bagi dia mengambil pinjaman tu. Aku tak mahu Abang boros dan gelap mata dengan duit tu dan membeli barangan yang tak perlu. Paling penting..aku nak dia tahu tentang pengorbanan ibubapa nya yang bersusah payah demi untuk melihat dia berjaya.

Satu psikologi jugak kan untuk anak2 zaman sekarang ni...Tapi bergantung gak pada penerimaan dan akal fikiran dorang jugak...Harap Abang memahami nya...Keep it up Abang!.Be the best among the best....

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com