Wednesday, November 23, 2011

ANNIVERSARYKU YG KE 18TH

Bukan senang melayari rumahtangga selama 18tahun. Banyak kisah sukaduka yang ditempuhi. Dari cuma berdua..kini kami berempat...dari duduk menyewa, kami mampu berdiri sediri tanpa mengharapkan bantuan sesiapa.

Terima kasih buat suami yang banyak mengajar aku erti kehidupan sebenar..erti kekuatan dan kesabaran.Jangkamasa 18tahun bersama tu zahirnya satu jangkamasa yang agak panjang namun belum cukup sebenarnya untuk aku mengenali lelaki yang bergelar suami ini. Lelaki yang lebih suka berdiam diri dari bercakap..Lelaki yang agresif dalam mencapai cita2nya juga lelaki yang sebenarnya mempunyai perwatakan yg bercanggah dengan perwatakan aku.

Namun lelaki yang pernah kutolak cintanya dulu, inilah yang menjadi suamiku sekarang!.Malah aku berdoa setiap detik agar jodoh kami berpanjangan sampai bila2. Aku ingin agar dia mejadi lelaki pertama dan terakhir yang pernah aku kagumi dan aku cintai.Meskipun dia jarang mengucapkan rasa cinta dan sayangnya..namun aku tau...dia sanggup berbuat apa sahaja untuk aku ...isterinya.
Telah ku siapkan satu daerah paling sunyi
Dalam hati ini untuk kau isi sebagai isteri
Untuk kau penuhi dengan kemuliaan seorang wanita
Untuk kau beri erti dengan kelembutan
Untuk kau hargai dengan kasih sayang

Ku ingin kau jadi wanita mulia
Yang tahu harga budi dan hati
Seorang lelaki bernama suami

Kerana engkau isteri
Ku ingin kau mengerti bahawa hidup ini
Tak semudah yang kita janjikan
Yang kita janjikan
Kerana kau isteriku

TQ but suamiku...yang benar2 buat aku rasa begitu berharga sebagai seorang isteri.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com