Thursday, December 8, 2011

AKU BERLAGAK?

Sentap hati dan perasan aku bila dengar statement sorang Hamba Allah ni yg mengatakan aku ni berlagak orangnya!. Berlagak?. Ni yang aku musykil sampai ke hari ni...dalam benak fikiran aku ni terfikir..apa yang dilihatnya perwatakan aku ni sampai kuar statement aku berlagak tu?

Nak kata aku gebang2kan pasal hartabenda dan wangringgit aku tak plak...Cuma bila jumpa adik beradik..aku suka share kegembiraan malah masalah aku jua aku ceritakan pada mereka.Tak pernah terdetik dihati aku nak berlagak dan riak dengan anugerah yang Tuhan beri. Apalah sangat harta yang ada berbanding mereka yang jauh lebih kaya dari aku.

Hanya kerana perasaan rendah diri yang ada dalam dirinya maka dia menghukum aku!. Hanya kerana dendam bila melihat kejayaan aku...dia memusuhi aku malah memusuhi siapa juga insan yang membantu aku. Selama ini aku dah cukup bersabar dengan kerenahnya yang tak langsung tidak menunjukkan sifat matangnya.

Perlukan aku bagi tau dia...yang berlagak tu bukan aku tapi dia!. Sekurang2nya aku tak pernah lupa jasa orang yg membantu aku dari bawah hinggalah aku berjaya sampai sekarang. Sekurang2nya aku tak pernah lupa diri dimana tempat aku berpijak! Sekurang2nya aku juga tak pernah berdendam dengan orang yang telah menjadi arwah hingga tergamak mengutuk Hamba Allah tu tak putus2 sehingga kini.

Jangan la berlagak seolah2 hidup selama2nya....Percayalah akan tiba hukum karma atas apa yang kita lakukan.. Dunia ni ibarat roda..

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com