Sunday, December 11, 2011

SALAH INFO WEII...!

Friday 9/11/11, aku terima panggilan telefon dari Sekolah Baby..tapi line dia tak clear sangat suaranya dah ler cam chipmunk dah tu tak friendly langsung cam tak suka bila aku tanya 2x soalan yang sama. Berikut perbualan aku dengan chipmunk tu:

Chipmunk : Nak bagi tau Natasha Najwa dapt tawaran ke sekolah tut tittt
(masa ni line dah jumping )

Mama Hanie : Sorry come again..(berbahasa ler kononnya sebb akak taka dengar)

Chipmunk : Ala sekolah titiittutu "baya". Cam nilah puan datang ler ke sini sekarang
ambik surat tawaran ni...

Mama Hanie : Kalu hari ni I tak boleh datang. I will come on Monday..okay..

So aku buat conclusion sendiri..dengar cam Sek Men. Keb Bukit Bandaraya. And then aku pun search ler kat internet. Siap tanya kengkawan, ni sekolah SBP ke? Cam tak penah dengar pun sekolah ni..The next day aku, hubby dan baby gi merayau2 area Bangsar mencari sekolah berkenaan berdasarkan maklumat yang ada.

Kus semangat..wei..tak kan kome nak campak anak aku belajar kat sini?. Sekolah biasa jer..at least sekolah kawalan ke..orait ler jugak. Sah! salah info!Baby.. masa tu muka dah kelat mengalahkan peria katak lagi dah! Sedih yang teramat sangat...

Sebagai mamanya of coz aku gunakan dialog yang menyedapkan telinga dan hati dia masa tu. Agaknya..sebab line tak clear...so mama dengar cam "Bandaraya". Tah2 "Cyberjaya" (Sek Men Seri Puteri) tak bie?. Masa tu gak muka peria katak dia bertukar cam Bozo the Clown! Yelah kan ma..mintak2 telinga mama ler yang salah dengar...betul ler hendaknya kat Cyberjaya tu! katanya sambil menadah tangan..siap tutup mata sebb nak concentrate berdoa.

Ya Allah..kabulkan lah permintaan hamba kecilMu ini...Tak sabar nak tunggu Monday..nak ambil surat tu,sekali nak tengok mana satu chipmunk yang cakap dengan aku on the phone ari tu..hihi

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com