Tuesday, December 20, 2011

UJIAN UNTUKKU



Orang kata kalau kita ditimpa musibah yang berbagai-bagai..tu tandanya Tuhan sedang menguji keimanan dan kesabaran kita. Makin Tuhan sayangkan hambaNya tu, makin banyak dugaan yang perlu ditempuhinya.

Akukah hamba yang tergolong dalam insan2 terpilih seperti di atas?. Rasanya dah berbagai ujian dan dugaan yang Tuhan turunkan buatku...hingga satu ketika tu rasanya seakan dah tak berdaya lagi.Namun..aku bukan hambaNya yang mudah mengalah..jauh sekali untuk lari dari masalah.

Pun aku juga tau..yang Tuhanmenurunkan ujian ke atas hambaNya sesuai dengan kesanggupan kita. Justeru tu..walaupun kadangkala aku hampir mengalah, kukuatkan juga semangat dan bangun semula membina kekuatan.

Sebagai hambaNya..kita tak punya kuasa untuk mempertikaikan semua ni. Dia berhak atas segalanya dan semua kejadian yang menimpa tu ada hikmah disebaliknya.Jangan hanya mengharapkan mentari jika kita tidak tau keindahan turunnya hujan kerana pasti ada sinar pelangi nan indah disebaliknya.

Ya Tuhan...jika ada ujian yang bakal mendatang...kuatkanlah iman dan semangatku untuk menempuhinya...Bantulah aku..insannya yang tak berdaya ini...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com