Tuesday, December 6, 2011

CARA MENANGANI EGONYA SEORANG LELAKI



Realiti bukan fantasi...manusia yang dilahirkan sebagai lelaki memang mempunyai ego yang tinggi. Tu lumrah dan fitrah yang memang ditentukan dan rasanya tak ada lelaki pun yang sedikit pun tak mempunyai perasaan ego ni.

Ni bukan nak mengutuk lelaki yer cuma nak berbicara tentang perasaan sang lelaki ni.Kebanyakan kita dengar rungutan dari pihak kaum Hawa ni yang pasangan mereka memang mempunyai ego. Semua yang dia buat betul belaka dan agak sukar untuk meminta atau menerima pandangan serta nasihat dari kaum Hawa.

Namun..sekeras2 hati dan keegoan lelaki, semua itu bisa dilunturkan dengan kelembutan hati kaum Hawa jugak. Contohnya lelaki mudah cair bila mendengar lunaknya suara seorang wanita apatah lagi jika diucapkan sesuai pada masanya.

Sebenarnya ada banyak cara untuk melenturkan keegoan mereka. Diantaranya ialah lelaki ni sebenarnya suka dipuji. Oleh sebab tu, korang pujilah apa yang rasanya patut dipuji..dan kemudian berikan teguran secara perlahan2...Mudah2an cara teguran sedemikian dapat menyedarkan pasangan ego anda tadi.



Selamat mencuba melembutkan hati sidia...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com