Monday, December 26, 2011

PERKARA YG AKU TAK SUKA BUAT TAPI..KENA BUAT!



Bukan semua dalam dunia ni yang kita inginkan tu terlaksana seperti yang diimpikan. Kadang kala lain yang kita nak...lain yang kita dapat.

Aku bukanlah jenis manusia yang tak berhati perut..jauh sekali bersifat menganiaya sesama makhluk di bumi Tuhan ni. Tapi mengapa sesetengah orang tak menghargai kebaikan yang aku beri malah susu yang diberi malah tuba yang dibalas! Salahkah aku kalu aku berlaku seakan kejam dengan orang2 yang tak mengenang budi dan tak berhati perut macam ni?.

Kepercayaan yang aku beri selama ni rupanya tak pernah dihargai...malah dia mengambil kesempatan diatas kebaikan aku selama ni.Insiden yang mencalar hati aku ni membuat aku serik untuk mempercayai malah menaruh belas kasihan sesama insan.

Kejamkah aku bila membenarkan seorang penyewa datang merayu2 kepada aku minta disewakan rumah sedangkan aku ketahui dia dihalau keluar kerana tuan rumahnya sebelum ni. Memang aku ni sajer cari penyakit kan? Tapi naluri kemanusiaan aku melebihi segalanya ketika itu.

Sudahnya...aku pula mangsa dia seterusnya. Dahlah sewa tak berbayar...bil air dan letrik dipotong..dia tekad mencuri talian secara haram pulak diatas premis aku!Tak cukup dengan itu meter air di rumah sewa aku yang lain pulak jadi sasaran! Macam reta bapak dia jer..bukak dan pasang kat meter dia yang dah dipotong tu..

Diberi notis suruh pindah..dia buat muka bodoh dan dengan angkuhnya dia bagi tau yang dia tak akan pidah sampai bila2. Iyer lah kan...sapa tak nak dok umah free tak payah bayar...??Paling kurang ajar tu..siap hantar sms ugutan kat aku tu!..

Orang macam ni ker korang mintak aku sabar lagi...So kalu lepas ni aku pulak kurang ajar dan bersikap pentingkan diri...jangan salahkan aku sebab aku bertindak atas hak aku!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com