Wednesday, May 2, 2012

CANTIK SAJA TAK GUNA KALAU...

Bila melihat seseorang samada lelaki atau perempuan..apa yang mula2 korang perhatikan...Of coz ler gaya dia kan? Tapi bagaimana kalau ada something yang membuat gaya dia yang ala2 model tu spoil di mata korang.

Dulu penah ada sorang auditor ni datang ke pejabat aku utk buat audit syarikat. Memang cun amoi ni..dari segi pakaian dan rupa memang cantik. 1st day dtang kat ofis aku..dia dok dalam bilik aku. Satu ari tu, dia bukan kasut dia..Yark Tuii bau dia selangit mencucuk hidung. Dah tu, dia boleh suruh aku off aircond ..katanya tak tahan sejuk.

Aku yang dah separuh nyawa ni mula ler "tumbuh tanduk atas kepala" (dtg ler jahat aku tu), Aku cakap kat dia..aku tak tahan panas..so aku suruh dia dok kat luar yang ada meja kosong. Tapi dek kerana bau kaki dia yang berbau cam mayat reput tu..bau tersebut masih memenuhi ruang pejabat tu. Dia buat muka sardin jer..mungkin dah immune dengan bau sendiri.

Moral of the story aku ni..jangan hanya menitik beratkan pada penampilan diri tapi lebih penting jika kebersihan diri diutamakan. Cantik camner pun kalau macam kes ni...out jugak di mata orang yang memandang kan??

p/s: Ketawa sorang2 bila ingat kawan aku kata " Did you realize that no mosquito since that lady comes in. Mosquito pun tak tahan you see..

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com