Thursday, May 24, 2012

CONFIRM BABY APPENDIX

Sambungan dari citer aku pasal sakit perut si baby tu kan...Akhirnya aku bawak dia gi jumpa pakar...Mulanya doktor suruh dia buat ultrasound untuk pastikan tiada sebab lain contohnya ada ketumbuhan dalam perut.Masa tu lebih kurang kol 2ptg.

Masa tu nampak appendix dia dah "berkembar".So doktor kata tak boleh tunggu lagi..Pukul 2 lebih..dia suruh baby admitted . Salin baju untuk ke bilik bedah.(Tak sabar2 dia nak melapah baby!).
                                        Time ni boleh bagi posing maut lagi ....

Lepas bedah jer, sorang nurse tu panggil aku...tah nape aku rasa cam ada yang tak kena... Masuk jer bilik tu aku tengok baby dah macam tenggiling mengerikut kakinya. Nampak kelibat aku jer, terus keluar tangis dia. "Mama...perut wawa rasa bengkak..Sakittttt" Aku time tu dah lemah lutut ko..rasa cam nak pitam tengok muka dia menahan sakit.

At last aku minta dorang bagi injection utk reduce sakit yang ditanggungnya. Tertidur jap dia kat strecher tu menanti untuk dipindahkan ke wad.Tak sampai 5 jam..dia sedar balik dan mengaduh sakit dengan rasa nak termuntah. Muka pucat lesi time tu..

Malam tu..2 kali aku mintak injection dari nurse sebab baby tak leh tidur dek terlalu sakit.. Satu masa tu, tengah sedap2 tidur..tetiba dengar dia menangis memanggil aku..Apalagi aku terus bangun secara tetiba membuatkan kaki aku kejang (kata orang tua2..simpul mengkarung). Dah ler dia sakit..aku plak kaki kejang..rasa aku plak nak menangis time tu...

Dengan tidur tak cukup...dengan kepala pening...sabor jer lah..ni salah satu ujian Allah untuk aku gak...

1 comment:

Saraqistina80@yahoo.com