Monday, May 14, 2012

TIPS UNTUK MENGELAKKAN DIRI DARI ORG CAKAP BESOR!

Aku berani kata lah mesti korang penah berdepan dengan orang yang kategori spesis cakap berdengang berdegong (cakap besar) cam ni..Kalau korang biarkan dia bercakap dari A to Z...mau tersumbat telinga korang dengan cerita dia yang kalah pemidato tu.

So..kat sini aku kasik tips berguna yang boleh diguna pakai gak ler untuk menangkis mulut orang2 yang suka cakap besar ni...

1)  Bila dia cerita kat korang pasal barang2 jenama yang dia pakai...bagi tau jer yang setakat barang yg dia pakai tu haper ler sangat sebab korang punya lagi kelesss..cuma jarang pakai jer....Pendekkata..apa dia cakap..ko patahkan sampai ler radio Era dia senyap sendiri.

2) Tengah dia rancak "cong" korang...cakap jer, "Eh..aku kena pergi bank ler..Urgent!.

3)  Tak pon...ko cakap ko sakit kepala...migraine gitu. Kalau tak reti bahasa gak tu tak tau ler aku...

4)  Tak usah reply balik apa yang dia cakap...tapi tunjuk jer muka boring ko yang tahap cipan tu kat dia...sekali sekala menguap depan dia....

Ayat paling power yang korang leh bagi kalu dia masih cakap besar lagi..."Pakai barang branded apa pun..mati sok dibalut dengan kain putih made in Malaysia gakkkk. Kalu tak terkedu lagi tu..tak tau ler aku...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com