Tuesday, May 8, 2012

EMAK DAH DISCHARGE..

Semalam emak mintak keluar wad dari doktor..Mungkin dah boring asyik terperap kat sana dengan tirai disekeliling tu kot. Tapi aku cukup tak gemar dengan cara doktor tu bercakap..patutnya dia menaikkan moral dan jugak semangat emak supaya kuat..Ni tak..boleh dia cakap yang mak tak kan lama duduk kat umah tu sebab dia percaya yang mak akan masuk wad balik.

Mungkin dia cakap tu berdasarkan pada pemeriksaan dia tapi paru2 emak yang kembang tu..korang gak punya kerja yang cuai dah tu try nak cover line pulak sesama sendiri. Apa pun ..doktor tu bukan nyer Tuhan dan aku percaya jika emak kuat semangat untuk sembuh seperti sediakala..semua tu boleh berlaku. Doktor cuma boleh buat ramalan tapi bukan ketentuan!

Lega aku bila tengok emak berselera makan ikan patin masak lemak cili api dan sayur bayam yang aku masak untuk dinner. Kalau tengok ubat yang dibekalkan doktor tu..aku rasa makan ubat tu jer dah leh kenyang...punya ler banyak !

Untuk bilik tidur emak..aku modified bilik solat di tingkat bawah untuk emak tidur. Ni nak menyenangkan dia supaya senang nak ke bilik air yang bersebelahan. aku letakkan single bed baby kat situ. Alhamdulillah..emak tidur lena..

P/s : Aku akan tunaikan janji pada Arwah Abah untukk menjaga emak sebaik mungkin...InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com