Friday, May 25, 2012

SEMANGAT NIH...

Setiap kali balik umah..aku akan terpandang benda yang sama..pemandangan yang sama...Satu hari tu adik aku yang lelaki ni datang umah untuk menjenguk emak. Huh! mengalahkan Eric Leong lagi dia...suggest kan aku...gambar ni letak kan sini...almari antik tu pindah kat sini...

Dia ni memang berbakat dalam menghias dalaman umah. Kreativiti dia ni mengalahkan akak yang perempuan ni. Aku ni bab2 menghias ni tumpul sket...Kengkadang tu dah penat susun atur perabot rumah..masih nampak ada yang tak kena.

Bila dah diberikan idea2 yang cukup bernas ala2 beras keluaran negara BERNAS tu...aku pun bersemangat nak mengatur perabot dan hiasan rumah. Tapi tu lah kan...baru enjin nak mula warm up..baby plak sakit..terbantut ler usaha murni aku tu sekejap.Boleh nyer panggil interior designer, tapi lebih seronok kalu hiasan rumah tu hasil air tangan sendiri kan...percuma lagi!

Tapi sebenarnya..kerja2 mengubahsuai ni tak leh gak aku sorang yang tunggang sebalik menguruskannya. Hubby dan anak bujang aku ni 24hours sibuk kat rumah sewa baru dok mengecat tak habis2. Nak mengangkat perabot berat2 tu..kena ler aku fikir 100x. Tulang aku ni dah ler mencapai jangka usia nak expired, kang sajer cari pasal plak dok spital...Rumah tak berkemas..aku plak "dikemaskan" di hospital nanti. Hikss...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com