Friday, May 18, 2012

LUPE...


16hb Mei lepas Hari Guru! selalunya aku diantara orang terawal yang wish sister aku kat Penang tu.."Selamat Hari Guru Yong!". Tapi disebabkan melayan gigi aku yang meragam semenjak dua menjak ni..leh lupa plak. Hinggalah Yong hantar sms.."Tak nak ucap Selamat Hari Guru ke"? Aikss! cam satu perintah mahkamah plak...Wajib ker? Hik! hik!

Kakak aku yang satu2nya ni kecik jer orangnya..tapi awassss kecik2 cili padi wehhh. Sekali dia marah anak murid dia..kecut tali perot dibuatnya. Teringat aku masa dia ngajor kat Sekolah Berasrama Penuh kat Telok Intan dulu..budak2 kat sana kan ke pandai2, berdisiplin gitu...tu pun kena gak dengan laser mulut cikgu sorang ni. Sampai dapat gelaran ler "Singa SMESTI".

Walaupun camtu..masih ramai bekas anak murid nya yang mengingati jasanya..Siapa sangka kan? Cikgu yang bermulut laser ni pun disayangi bekas murid2nya. Dan sapa sangka gak yang cikgu ni seorang kakak yang penyayang pada 6 orang adik beradiknya...Dia juga jadik kebanggaan arwah abah ketika berjaya menjejakkan kaki ke Maktab Perguruan dulu. Dia juga pencetus semangat kami adik beradik untuk berjaya dalam cita2.

Muga amal baktinya dalam mendidik anak bangsa akan dihargai sampai bila2. Untuk Yong...Selamat Hari Guru..Muga dirimu dirahmati Allah selalu...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com