Wednesday, May 30, 2012

PERNAHKAH KAU BERMIMPI SEKETIKA....

Tengah layan lagu Siti Nurhaliza "Pernahkah kau bermimpi seketika..berada di tempatku...Teringat seketika pada sorang teman aku yang penah berkata..Alangkah seronoknya kalau I jadi you Hanie...

Seronok? Tang mana yang seronok tu...Korang tau apa dia kata...?Pada dia...betapa bahagianya jadi aku sebab ada suami...anak2 di sisi.. tak punya masalah kewangan. Berbeza dengan kehidupan dia yang serba serbi tak sempurna..

Duhai kawan...jangan berfikir untuk berada di tempatku seperti kata lirik lagu Siti tu. Malah bukan mudah untuk berada di tempat aku. Aku juga tidak sesempurna yang difikirkan. Kehidupan aku pun penuh dengan dugaan dan cabaran. Malah aku pernah hampir2 kecundang...namun kekuatan semangat dan kesabaran dalam menempuh ujian Tuhan...menempatkan aku di sini...

Aku juga punya kekurangan seperti manusia lain...banyak kelemahan yang perlu aku baiki dan perbetulkan. Perlu ker aku beritahu dugaan dan rintangan yang aku tempuh selama ni untuk sampai ke tempat ini. Apa yang kau nampak cuma cerita yang terindah jer....

So..kawanku..tak perlu bermimpi untuk jadi seperti aku...tapi bermimpilah untuk jadi yang lebih baik dari itu...Muga kau berjaya mengapai impianmu sahabatku.....

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com