Sunday, October 23, 2011

APA DAN MENGAPA AGAKNYA?

Serius! aku tak main2 nih. Dah 2 hari aku mengalami benda yang sama.. Masa dok sorang2 kat dapur..tengah memasak, aku terdengar suara orang memanggil namaku tapi bila ditengok keliling tak plak ada sapa2.

Tak pe lagi...mungkin aku salah dengar...kemudian aku pergi ke ruang tamu. Tengah asyik tengok tv, terdengar lagi orang memanggil. Weii time ni bulu roma aku mereding tetiba..Mau tak nyer, bila tengok ke luar tak plak ada orang tapi suara tu dekat jer bunyinya.

Seperti ada yang yang tak kena nih!. Tapi benda2 cam ni biar camner takut sekali pun..kena kuatkan semangat gak. Aku cuma mampu membaca ayat Kursi selebihnya aku serahkan pada Tuhan. Benda2 mistik ni memang penah wujud malah masih diamalkan dalam masyarakat kita hari ni.

Kebanyakannya bertujuan untuk menyihir, membalas dendam atau atas dasar irihati. Teringat arwah abah yang penah disihir sewaktu berniaga di kampung dulu. Ditengah malam abah tetiba menjerit kesakitan apabila matanya tetiba bengkak sebesar telor ayam. Mujur ketika itu arwah tok datang membantunya.

Menyihir orang ni mungkin membuat mereka rasa puas dapat membalas dendam tapi yakinlah bahawa balasan dan azab yang menunggu di akhirat sana amat dasyat. Bertaubatlah selagi anda masih diberi peluang ...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com