Thursday, October 6, 2011

PELUANG KEDUA...


Sebagai manusia..kita tak lari dari melakukan salah dan silap. Biar pun kadang kala kita tidak sedar bahawa kita melakukan sesuatu yang melukakan hati seseorang.

Kemarahan dan kebencian kadangkala menutup hati kita untuk memaafkan atau menerima kembali orang tersayang. Manakan tidak..bila cinta dikhianati oleh orang yang diberi kepercayaan sepenuhnya. Tempat kita bermanja...mencurah rasa ...tiba2 berpaling arah..

Perlukah ada peluang kedua untuk dia memperbaiki kesilapannya? Umpama keretapi yang meluncur laju di landasannya..terkadang pun bisa tergelincir juga. Berat mata memandang..berrat lagi bahu yang memikul. Tapi nasihat yagn paling baik...berfikiran positif lah dalam menangani masalah seumpama ini.

Mungkin anda memerlukan masa untuk menerima pasangan anda kembali tapi ingatlah bahawa kasih sayang yang sejati tak akan bisa runtuh biarpun besar mana dugaan yang melanda. Kesabaran anda akan bisa mengatasi segalanya.

Jika cinta dan sayang anda pada pasangan ikhlas kerana Allah...InsyaAllah ...akan ada ruang dan lorong penyelesaian segala permasalahan.

Peluang kedua yang diberikan tak bermakna anda mengalah tapi ia sebenarnya merupakan kemenangan anda dalam mempertahankan hak.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com