Thursday, October 6, 2011

BELANJAWAN @ BELANJA WANG



Hari ni dijangka kabinet akan membentangkan belanjawan negara bagi tahun 2012..mesti sumer orang tertunggu2 apa agaknya perubahan yang akan dibuat.

Mesti ramai yang mengharapkan belanjawan kali ini akan lebih mesra rakyat atau dengan kata lain banyak memberi manfaat kepada rakyat khususnya golongan yang berpendapatan sederhana dan rendah. Yang kaya raya tu tak heran pasal belanjawan ni..naik ke turun ke..depa tetap gak "belanja wang" dengan banyak.

Bagi aku..dah tentu ler mengharapkan perkara2 yang related dengan aku contohnya berkenaan dengan harga kos barang2 pembinaan...sebab aku kan tengah buat rumah lagi. Kalu dah naik..manyak susah wooo...rega pun mesti naik..

Harap2 belanjawan kali ni menaikkan lagi cukai rokok seterusnya rega rokok pun turut naik. Tapi bagi yang ketagih tu..bior pun reganya RM10 sekotak pun..depa beli gak..Haramkan jer penanaman tembakau dan juga kilang memproses nyer sekali.

Bior pun aku bukan orang politik...belanjawan kali ni pasti buat aku tertunggu2 kerana belanjawan negara ni sebenarnya secara tak langsung melibatkan belanjawan family aku jugak...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com