Monday, October 31, 2011

HUJAN DAN AIRMATAKU

Dah dekat ujung tahun ni manjang hujang semedang. Asal petang jer hujan..tapi hari ni paling lebat tambah lagi dengan diiringi kilat ala2 sabung menyabung gitu. aku tak kisah ler drive keta kalu time hujan ni tapi kilat tu yang aku lemah sket.

Walaupun dalam kereta, aku tetap tak senang duduk malah setiapkali kilat ygn mengeluarkan cahaya tu memang buat aku takut. Bila hujan lebat camni..segala pergerakan terbatas. Nak drive laju pun terbantut sebab pemandu keta kat depan mula ler bawak keta ala2 kereta lembu. Paling teruk tu kalau yang suka potong Q cam ler dia ajer yang nak balik cepat.

Dalam melayan perasaan dalam hujan ni.. teringat aku time banjir besar tahun 70an. Time tu aku belum sekolah lagi.Teringat bagaimana kedai Abah dihanyutkan banjir besar. Tapi Abah tetap bangun semula dengan semangat baru hingga berjaya jadi seorang ahli perniagaan.

Time ni ..terfikir aku..bagaimana "keadaan" Abah sekarang yer...Basah...tergelam dek air..Kesaorangan tanpa ditemani isteri dan anak2. Sertamerta air mataku turun selebat hujan yang mencurah...Aku tahu airmata ini tak membantu Abah apa2..malah aku tau Abah tak suka melihat aku menangis. Tapi aku tetap aku yang lemah untuk menepis rasa kerinduan terhadap dia...Tuhan...ampunkan aku kerana tanpa sedarku, aku seakan menyalahkan takdir...tanpa menyedari mungkin ini yang terbaik untukku..

Ampunkan aku kerana masih belum bisa menerima semua ini....

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com