Monday, October 10, 2011

KATA ORANG...

Memang kita tak leh dengar sangat kata2 orang nie..tapi still boleh diguna pakai dalam banyak hal. Korang memasing dah besor panjang ..so fikir ler, relevan ke tak kata2 orang yang korang dengar tu..

Cintai orang yang menyayangi diri kita berbanding kita mencintainya.
Dia akan lebih bertanggungjawab dan berusaha untuk memenangi hati anda.Kesungguhannya terhadap anda bukti segalanya. Kalu teragak2 tu bererti ko yang syok sendiri.

Jangan perlekehkan impian orang lain
Orang yang tak punya impian, samalah juga orang yang merancang kegagalan sejak dari awal lagi. Tak salah kalau kita punya impian mengunung ..Tapi bior ler patut2 impian ko tu...

Menjaga kerbau sekandang lagi senang dari menjaga anak perrempuan sorang

Memang ler senang sebab kerbau tu terkurung dalam kandang. Cuba kalu kerbau tu lepas..mau nahas ko!. Tapi bila fikir2kan, menjaga anak perempuan ni pun memang susah lebih2 lagi kalu dapat jenis yang degil kepala batu..asyik mengedik ala2 bohsia..mau tak sakit jantung mak bapak!

Jika memandang ke langit, jangan lupa rumput di bumi

Ni peribahasa jer..bukan suruh ko renung rumput tu. Maksudnya..kalu ko dah hidup senang, jawatan dah besor..jangan ler lupa asal usul..Tamabah lagi kalu kita bermula dari bawah tentunya lebih memahami kesusahan orang lain...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com