Tuesday, October 18, 2011

DENGARKAN DOAKU YA TUHAN...


(Nadhira..wajah cerianya ketika sihat...ditengah2)

Tatkala aku terima sms dari adik iparku...bercampur baur perasaan aku tika tu. Kesedihan kehilangan Abah masih segar dalam lipatan memori..kini, Tuhan menguji kami dengan satu lagi ujian.



Anak saudaraku..Nadhira Batrisya sewaktu dilahirkan punya masalah saluran jantung terbalik. Sewaktu menjalani pembedahan kami tidak menaruh harapan yang tinggi namun kuasa Tuhan masih menghendaki anak kecil ni menyempurnakan doa mama dan Abahnya untuk dia terus bernafas. Hingga kini..usianya menjangkau 6 tahun..



Sekali lagi kami diuji apabila Nadhira disahkan mengalami jantung berlubang dan ini membataskan pergerakannya di tadika. Dah hampir 3 hari, dia dimasukkan ke wad Pediatrik GH kerana mengalami pergerakan jantung yang kencang hingga menyebabkan jantung tersebut bengkak dan juga lemah.



Waktu aku melawatnya tadi..dia tak seperti kanak2 yang sakit..riang bermain di atas katil meskipun matanya agak lebam dengan jantungnya masih dalam kondisi yang sama. Kini hanya bertahan dengan ubat yang diberi doktor bagi memguatkan jantungnya yang lemah..



Apa daya aku sebagai insan yang hanya mampu melihat sedangkan dia yang menanggung kesakitannya..Hanya doa yang mampu kutitipkan agar tiada lagi peristiwa sedih dalam diary kami sekeluarga. Aku sudah cukup tertekan dengan kehilangan Abah dan harap2 niece aku ni kuat semangat untuk melawan kesakitannya.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com