Wednesday, October 12, 2011

KERJA AMAL

Bukan senang korang nak tengok aku buat kerja2 amal camni..Satu disebabkan masa aku ni agak padat. Almaklumlah kan dah sign kontrak jadi bini orang dan ibu pada anak2 ni..Tapi disebabkan aku rasa kerja ni mulia d sisi agama..so aku dengan rela hati mendaftar untuk jadik volunteer bagi 1st batch.

Target syarikat kami adalah di kawasan Chowkit Road untuk mencari mereka yg homeless dan juga yang memerlukan makanan. Misi pertama ni dijayakan oleh empat orang staff yang tak berapa nak tough. So kami dibantu oleh 2 bodyguard yang ditugaskan untuk menghantar dan mengawasi kami sepanjang kami di sana.


(Cam biasa ..berposing dulu..amik berkat gitu)

Memang terusik hati melihat kedaifan dorang...tidur berbantalkan bumi dan beratapkan langit...(jgn salah faham yer peribahasaku ni). Aku ni zahirnya nampak berani..walhal penakut sebenarnya..Tambah lagi lorong yang kami masuk tu tempat pemerdagangan orang.


(Masa ni masih dalam semangat yang berkobar2 nak beramal)

TQ buat bodyguard yang menjaga kami ala2 cam adik beradik kandung sendiri..Dorang pun tak terkecuali kena usik gak dek "akak nyah" yang tersipu2 balik pintu memandang kami. Boleh agak ler kan..takkan tengok kami..mestilah abg2 yang macho nih..Auww!!


(Korang perasan tak..aku dah ke depan..time tu tekak aku dah semacam..membawak sampai ke rumah tau..)

Yang tak sedapnya. tidur malam aku diganggu bayangan rupa lorong2 yang kami lalui..Makan pun aku tak lalu..teringat mereka yang mengutip sisa makanan dalam tong sampah...Sedih apalagi mereka itu bangsaku yang melarat di bumi sendiri..


(Lalu di celah2 bangunan...dengan pemandangan sampah sarap..)

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com