Thursday, October 20, 2011

SYUKUR DOAKU DIKABULKAN...

Esok genap permergian arwah abah 6 bulan. Sekejap jer masa berlalu...tapi kerinduan aku makin tambah dari hari kehari. Aku rindukan suaranya...rindukan jenakanya...Kerana tu..aku berdoa semalam sebelum melelapkan mata.

"Ya Allah, izinkanlah aku bertemu abah biarkan dalam mimpi". Ternyata..kuasa Tuhan tu melebihi segalanya. Pagi ni tadi..aku dan hubby bawak emak melawat pusara Abah.Sedang aku sibuk membersihkan rumput carpet di pusaranya..tiba2 terdengar suara emak..Cuba tengok kat sana tu..jari emak menuding ke arah seorang lelaki yang berlegar2 sekitar kawasan tanah perkuburan.

Subhanallah...Abah!..terpacul suara aku tiba2. Sungguh! lelaki tua yang aku nampak tu benar2 menyerupai Abah!. Berkopiah putih dan memakai baju melayu warna kelabu..warna yang sering Abah pakai..Airmata aku bagai tak dapat ditahan...aku menangis terisak2 di sini sambil memerhati lelaki tersebut. Gaya dia berjalan pun seperti Abah!.

Aku memerhatikan lelaki tadi hingga dia hilang dari pandangan. Syukur Ya Allah..Kau tunaikan permintaanku...itu sudah cukup mengubat kerinduan aku. Rasanya seperti aku baru sahaja berjumpa Abah...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com