Monday, September 13, 2010

BABY SITTER BARU!!



Hari ni adik aku yg keja Petronas tu dah start keja sedangkan aku masih lagi bercuti raya. So happen that, dia ada masalah baby sitter yang masih bercuti. Jadi dia minta le tolong aku jagakan anak2 dia.

Budak2 tengah nak membesar, korang boleh bayangkan camner aktifnya dorang. Adik aku berkali2 pesan kat anak2nya, jangan sentuh kristal makngah!, jangan lompat2 kat sofa makngah..Hish! pendekkata dari awal hingga akhir sumernya JANGAN!!!(Eleh..berbuih mulut memesan sekali pun.. kamu ingat bebudak ni nak dengor ker??

Tapi sungguh lerr korang..!Tak banyak kerenah nephew aku ni. Bila aku tegur dorang waktu berlari di tangga, sopan jer jalan peh tu. Pandai depa bawak diri. Ke..takut dengan aku??.Aku ni bukan ler auntie yg garang sebaliknya dorang lebih takut dengan mak longnyer yg sekali kuar suara, sumer diam menikus..Cikgu ler katakan...Aku ni kira auntie yg sporting gitu...Buktinya bebudak tu seronok waktu diberitahu akan tidur di rumah aku.




Baby bukan main happy menjaga cousinnya yg 2 org ni. Dia kan ke teringin nak ber "adik" lagi willing to help me dalam keja2 menguruskan bebudak ni. Dari memandikan, pakai baju dan menidurkan sumer dia yg buat. Benda yg paling dia suka time buat susu dan tukar diapers..Keh! keh! cam gaya pro gitu! sikit tak kekok ko...





Tapi peh tu, bila bebudak tu dah tidur, terdengar gak keluhan dia..Fuhh! penat gak ada baby ni kan mama? Kamu yang nak sangat kan? Hah! hambik!!Baby nak ada adik yg tak ligat cam dorang ni..Eekk eleeehhhh....boleh main pilih2 plak yerk...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com