Wednesday, September 8, 2010

PESANAN BUAT SEMUA.



Raya ..raya jugak tapi korang dah prepare ke apa yg patut korang buat sebelum menjelang nya raya ni. Berikut ada beberapa pesanan dari penaja (aku ler tu!)supaya korang tak kelam kabut di saat2 akhir.

1) Check Road tax dan Insurance keta tu. Hidop lagi ke? Kang kena tahan..

2) Tutup sumer suis lampu dan pastikan pintu sumer berkunci. Kang ado yg berayo kat umah plak!

3) Pesan kat jiran, tolong tengok2kan umah ko tu. Tapi kalu jiran tu pun balik kampung, tak dapek den nolong!

4) Zakat Fitrah! Ahah! ni yg paling mustahak. Jumlah nya mmg tak banyak tapi tu WAJIB Bang oii! mmmmph..aku pun lupa nak tanya hubby ..dia dah bayar ke belom? Ngehhhh....

5) Ole2 yg nak dibawak ke kampung! Takkan ko lenggang Mak Limah jer, Paling tidak pun 1 jenis kuih mesti ler bawak balik sebagai buah tangan..

6) Check keadaan keta korang tu. Pastikan signal ok, lampu ok, Paling utama!..BREK tu mesti paling ok..Ingat orang yg tersayang bangggg....

Akhirkata dari aku..Selamat Hari Raya pada semua bloggers..salah dan silap sepanjang aku menulis DiaryHanie ni harap dimaafi yer. aku ni insan biasa jer..ada hati dan perasaan.Tak lepas dari berbuat dosa...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com