Monday, September 27, 2010

BUKAN MAIN SAYANG DIA...

Pejam celik..pejam celik...dah besar rupanya kucing yg menumpang kat belakang umah aku. Mulanya memang aku tak suka akan kehadiran binatang ni tapi dek kesian...anak2nya yg masih kecik, aku biarkan ajer. Dari kecil sampai ke besor, baby le yg menjaga makan minumnya. Siap kumpul duit lagi dengan Abang utk beli makanan kucing tu.


(Yang ni..baby namakan dia lazy. Bila aku tanya nape letak nama tu..dia kata peh makan tido...tu jer dia tau.)

Kalu korang dengar dia bercakap dengan kucing..hish! mengalahkan cakap dgn manusia. Siap bahasakan diri dia Kak Wawa lagi dgn "adik2 kucing " 2 ekor nya tu. Geli aku dengor..Bila masa nyer tah aku ni beranakkan kucing plak..Siap mulut nyer membebel bila adik2 kucing nyer tu menumpahkan makanan. Udah cam mulut Pah Bedoh jer aku tengok..Keh keh!


(Baby kumpul duit sendiri utk beli makanan kucing2 dia)

Yang sekor lagi ni, aku suka tengok bulu dia. Memang cantik. Lincahnya jangan cakap ler. Pantang nampak benda bergerak jer...dia main terkam jer. Tu yg buat aku takut nak kuar kat belakang tu. Sejak ada kucing ni, aku tak penah lagi gi jemur kain kat belakang..Mau aku jadi "Cristiano Ronaldo" menendang dia. Kang tak pasal2 menganiaya binatang plak. Baby sayang nau dgn yg sekor ni. Yang kelakarnya, nama dia berapa kali dah ditukarnya.. Tak serasi kot....Latest..baby kata namanya Chiko..


(Bulu dia..lebat..Baby kata cam pakai syampu rejoice)

Aku maleh nak komen lebih2 bila dia leka dengan "adik2" nyer tu. Kang dia smash aku lagi cam ari tu....Nak adik konon!...Jaga cousin dia ari tu jer...dah mengeluh penat..tu baru brapa ari jer...Piiidahhhh!!!!


(Ni belom lagi kes dia bedong Chiko tu dengan kain napkin)

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com