Thursday, September 2, 2010

EII..SONOK NYERRR...

Walaupun Abah masih kat spital tapi hati aku tetap berbunga riang sebb dapt phone call from Penang..kakakku Yong akan balik stu famili beraya bersama kami di KL. Windu bebenor rasenya..almaklum sejak masing2 buat haluan sendiri ni, hanya telepon jer jadik penghubung.

Tu pun bukan bole cakap banyak pun di telefon sebb yong aku ni kalu dh bercakap fuhh!! non-stop ko!...pot pet..pot pet..dah jadik cite Ibrahim Pendek plak aku, asal nganga mulot nak bercakap..dia masuk, asal aku masuk ..dia bercakap..ngeh!ngeh!So..aku jadi pendengar setia jer lah dalam tempoh sejam dia bercakap tu.Kengkadang tu
aku loud speaker jer..so tak ler letih tgn aku menongkat telefon tu.

Sesuai dgn kerjaya dia sebagai sorang guru kan...byk bercakap. Dia ni jarang sakit kecuali sakit tekak! ate!! cam radio Hot FM tak berhenti2..Ko tengok jer saiz badan dia kecik ala2 Shiela Majid...tapi sekali dia herdik anak murid dia...Aku pun boleh terkencing dibuatnya.

Anyway...walau apa pun karektor dia kat sekolah tu, dia tetap kakak kesayangan kami.
Ni ler satu pun...Teringat masa sekolah dulu, aku jadi body guard dia.. walhal aku beso sket jer badan dari dia..Jangan sapa berani buli dia, memang aku cari dan kerjakan time tu...garang gak aku tau..pernah pukul student lelaki satu kelas dgn kakak aku masa darjah 4 dulu...Gara2 dia mencubit yong aku, aku hentak kepala dia dgn beg sekolah..cam gangster la plak..

Aku selalu cite kat anak2 aku..kisah kenakalan kami 2 bradik time sekolah dulu..Baby expecially, tak jemu2 suruh aku rewind balik cite2 tu instead citer2 Pak Pandir katau Pak Belalang ke.peh tu jenuh ler dengar dia dok mengekek2 dalam bilik dia. Mungkin teringat cite tu aku tu kot.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com