Monday, September 13, 2010

KENANGAN WAKTU BERTINDIK..



Masa kecil dulu aku teringin benar nak pakai anting2.. Time dulu, di kampung kami, ada istiadat bertindik secara tradisional. Korang tau tak? Bukan pakai tembak cam sekarang ni tapi pakai nih!



Tak main bius2 ni sumer tapi cayer tak..tak rase sakit langsung! Tapi aku ada citer di sebalik kenangan masa nak bertindik dulu..Hihi..malu pun ader nak citer kat korang nih!



Masa aku tengok peralatan untuk bertindik tu..datang ler ngeri nyer aku tuh! Sumer cousin dan Yong aku dah selamat bertindik. Disebbkan takut, bila tiba time aku, aku lari keliling kampung. Masa tu, ramai gak ler yg mengejar tapi tak berjaya..Mungkin disebabkan terlalu takut, larian aku tu udah macam Zaiton Osman pelari olahraga negara tu lajunya!! ngehh! ngehh!.



Akhirnya dorang dapat gak tangkap aku yg menyorok kat bawah jambatan. Untung masa tu taliair kering..kalu tak..mati lemas aku wehhhh!Dorang usung aku sampai ke tempat kenduri tanpa memperdulikan jeritan aku yg ala2 tarzan ! Aku masih ingat, time makcik tu tindik telinga aku, hujan lebat turun mencurah2 bersama jeritan aku..So, bukan dengor apa2 kalu aku menjerit sampai nampak anak tekak pon!

Memandangkan aku sekarang ni dah memakai tudung..so kesemua assesori aku dah disedekahkan pada orang lain. Tapi lubang bekas tindik telinga tu masih ada sebb baru2 ni aku cuba2 anting2 baby ..masih leh masuk! Tu ler kelebihan bertindik cara tradisional bebbb!Aku jer ygn bikin panasss ..lari satu kampung...

Fikir2 balik, tak patut gak dorang nih! Aku dah tak nak tu..kansel ajer udah ler, bukan nyer wajib pon bertindik tu...lain ler kalu berkhatan tu kannn! ALASAN....NAK TUTUP MALU! Cam lagu kumpulan Spoon..Malu...semalu-malu nyer! Hahhh! jangan nak gelak2kan aku!!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com