Thursday, September 30, 2010

TIPS UNTUK KEKAL BAHAGIA...



Kita kengkadang tertanya2 bagaimana pasangan yg berkahwin bertahun2 masih kekal bertahan malah dilihat semakin mesra dari hari ke hari. Memanglah, tak aku nafikan ..dalam rumahtangga ni tak banyak sket mesti ada pertelingkahan..sedangkan lidah lagikan tergigit...ni kan pulak suami isteri.



Di antara tips yg aku baca dalam majalah dan pengalaman yg ku kutip dari beberapa pasangan yg ku anggap ideal ialah :

- Berhias utk pasangan anda. Jgn le time bercinta jer bila dating..minyak wangi sebotol tapi bila dah kahwin...tidor dgn bau hasyum! Aku pun lari kalu gitu!

- Berlemah lembut dlm percakapan. Time bercinta dulu, bkn main manja...bila dah beranak satu..dah cam pegawai kawat tu jer...Abangggggg bangunnnnn!!!!!

- Sering menghubungi pasangan anda di mana saja. Bertanya khabar spt dah makan ke belum?.Itu menunjukkan ingatan anda sentiasa kpd pasangan.Aikks?? nape lak tak boleh? time bercinta dulu bergayut berjam2 boleh plak? Teringat lak aku time kakak aku bercinta di telefon dulu...habih alas meja tu digulung2 dek khayal berckp di telefon...keh! keh!



- Mengingati tarikh bersejarah seperti anniversary dan birthday pasangan anda. Sekali sekala, beri ler surprise utk mengembirakan pasangan anda tu..

- Jujur pada pasangan. Ni aku kira paling penting!! Jangan depan pasangan anda tu ..pijak semut pun dia yg mati!! Di belakang ...gatai rupanya!!Tapi orang yg mengganggu pasangan tu ku kira lagi gatai merenyam...!!!

- Jadilah pendengar setia pasangan anda. Berbincang bersama utk menyelesaikan masalah. Jgn le asyik menyalahkan pasangan anda tanpa cuba membantu dia.

Harap2 tips di atas dapat membantu anda dan juga saya sendiri utk mengekalkan keharmonian rumahtangga bersama si Dia....Dah hampir 18tahun kahwin ko!!....ok ler tu kannn....

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com