Tuesday, September 7, 2010

SAPA DIA NI HAH!!!

Penah dengar tak nama Namawee? Aku tak kenal pun dia ni langsung tapi baru ni terdengar ler citer pasal dia. Dia ni cari publisiti murahan dengan cara "melacurkan" diri nyer dalam youtube. Ialah..orang tak popular cam dia ni kenalah cari cara yg lain dari yang lain untuk terkenal. Tapi Namawee ni mungkin terfikir, jika dia mengutuk, mempersendakan agama bangsa lain boleh menaikkan namanya.Aku tak mau letak gambar dia kat sini sebb mual dgn sikap dia...
Korang tengok gambo bawah ni, korang faham ler maksud aku...

Aku pun tak tau dia ni lulusan apa sehinggakan sanggup "menabur najis" di bumi tempat dia berpijak. Tidak sedikit pun rase bersalah walaupun dulu rasenya Namawee ni penah mintak maaf atas kelancangan mulutnya. Buktinya kini, dia mempersendakan banyak pihak dengan alasan ini cara utk dia meluahkan rase tak puas hatinya.

Negara kita ni negara Demokrasi yg membenarkan rakyatnya bebas menyuarakan pendapat. Kita jugak ada saluran tertentu untuk menyuarakan rasa tak puas hati dan cara Namawee ni ternyata memang tak betul sama sekali bahkan boleh dianggap biadap! Selama ni Malaysia cukup aman dengan rakyat yg berbilang kaum dan saling menghormati budaya dan agama masing2. Aku cukup tak faham malah sedih mengapa generasi baru seperti Namawee ni tak belajar dari sejarah silam betapa susah kita nak mengekalkan keharmonian kaum di negara Malaysia ni.Dia seolah2 cam tali barut pada orang2 yg mempunyai kepentingan mereka yg tersendiri.

Kata orang , kalu nak mengajar anak biarlah bermula dari kecil bagai "Melentur buluh biar dari rebungnya". Namawee ni adalah spesis buluh betung yg rasanya sesuai dijadikan rakit yg dihanyutkan ke laut ajer. Pada korang di luar sana, jangan jadi seperti Namawee ni...Kang kalu aku tulis panjang lebar, macam2 kutukan aku nanti...so bior aje lah pihak yg berkuasa yg mengambil tindakan tegas pada orang cam ni. OVER TO YOU DATO' HISHAMUDDIN!!Kalu aku...aku buat cam ni jer...flush!!!!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com