Wednesday, January 5, 2011

MINYAK NAIK LAGI!


Bagi aku dah tak rasa heran dah! Korang terkejut ke dengar berita tu?. Harga minyak baru lagi dinaikkan...ni naik lagi 10sen. Apa nak jadi ni?. Harga minyak naik, satu hal ler, tapi tengok ler nanti...mesti ada barang lain naik berikutan kesan kenaikan harga minyak tu.

Rakyat didahulukan...pencapaian diutamakan. Boleh ke dikira pakai slogan ni? Bukan apa, terfikir gak aku, tang mana pulak yg dikatakan rakyat tu didahulukan?. Secara pandangan kasarnya, rakyat seperti aku ni cuma nampak seperti kerajaan mendahului rakyat. Dalam ertikata lain,banyak benda lain seperti kemudahan atau keistimewaan yg diberi kepada pemimpin negara yg perlu ditarik balik bagi mengurangkan subsidi minyak yg ditanggung kerajaan seperti yg diwar2kan.

Aku tak ler berapa arif tentang soal politik ni tapi rasanya ada cara lain utk mengatasi masalah kenaikan harga minyak nih. Memandangkan aku ni cuma rakyat biasa, jadi permasalahan ini biarlah dibebankan di atas batu jemala pemimpin2 yg diberi tanggungjawab tu. Cuma satu jer aku berharap agar masalah ini tidak menyebabkan masalah lain pula yg timbul.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com