Thursday, February 17, 2011


Bagi pasangan yang dah lama mendirikan rumahtangga...soalan aku, seindah mana cinta dan rumahtangga anda sekarang? Aku bercakap ni bagi pihak mereka yg dah berkhawin lebih dari 5 tahun ke atas yer... Yang baru kahwin tu..jangan cakap ler..kentut pun masih wangi lagi...Ko membuta, tak masak..tak mengemas umah pun, dia akan cakap Wak sabarrrr...

Aku paling sedih bila mendengar pasangan yg baru mendirikan rumahtangga tak sampai 5 tahun dan bercerai berai. Apa yg lebih mengherankan tu, kebanyakan pasangan ni berkhawin atas dasar cinta. Bayangkan ibubapa kita dulu, batang hidung pasangan pun tak kenal..tau2 dah dijodohkan. Tapi bahagia sampai ke tua.

Di mana silap nyer tu??. Memang lah, dalam dunia rumahtangga ni, berbagai dugaan datang. Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pulak suami-isteri. Aku sendiri, sepanjang hampir 18 tahun berkhawin ni...kami pun memang bergaduh tapi tentang perkara2 kecil sebab hubby aku ni memang kuat menyakat.. Cuma penah sekali dalam hidup kami, perselisihan yg serius berlaku..tapi demi kasihsayang yg dah bertahun kami bina..Alhamdulillah..berjaya juga kami atasi.

Nasihat pada semua termasuk juga diriku..hargailah ikatan cinta yg dimeterai sejak mula kerana ianya lebih tulus dan ikhlas dari yang cinta yang "dikutip" di tepi jalan...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com