Tuesday, February 22, 2011

TUHAN..KABULKANLAH DOAKU...


22hb February 2011, kali pertama abah, kami masukkan ke HKL. Itupun atas permintaannya. Dia tetap tak mahu masuk PUSRAWI meskipun puas sudah aku memujuk. Nak kata Abah tak mampu...tak jugak tapi mungkin sebab Abah serik dengan kesakitan yg dialaminya masa "ditebuk" di belikat tempohari.

Waktu tinggalkan abah di wad kelas 3 tu, airmata aku dah bergenang..Rasa bersalah sangat sebab membiarkan Abah di sini sedangkan kami adik beradik mampu untuk membiayai perubatan Abah di hospital swasta. Memang abah nampak tak gembira sebab kami tak berjaya book wad kelas satu seperti yang diminta tapi nak buat camner kan..HKL ni bukan boleh guna cabel pun..semuanya kena Q.

Alhamdulillah..berkat doa isteri dan anak2, Abah berjaya melepasi kimoterapi yg pertama dengan selamat. Dia tidak mengalami apa2 kesakitan cuma kesan ubat tersebut menyebabkan dia rasa agak tidak selesa.

Macam biasa, aku tetap memujuk abah supaya bersabar sedikit kerana esok lusa, InsyaAllah abah akan sihat seperti dulu. Abah pun bersemangat nampaknya bercerita tentang kejayaan kengkawannya yg dah menjalani rawatan kimoterapi dan telah sihat sepenuhnya.

Doa dari aku tak penah putus buat abah malah dia sentiasa ada dalam setiap doaku. Muga Allah mendengar tiap permintaanku ini.

Abah...sesuatu yg paling aku rindu tika dan saat ini ialah mendengar semula suaramu...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com