Sunday, February 13, 2011

TEMAN MENANGIS SUKAR DICARI..


Teman ketawa senang dicari tapi teman di kala menangis sorang diri...kata2 tu ada kebenarannya dan realitinya berlaku di depan mataku. kalau setakat di kalangan kengkawan tu, aku still boleh terima lagi tapi ini berlaku dikalangan adik beradik. Opps!..bukan adik beradik aku okay..ni nak citer kisah orang lain yg boleh kita jadikan pengajaran.

Si abang ni diwaktu sihat memang mengambil berat tentang kebajikan adik2nya. walaupun dia bukan dari golongan orang2yg berkemampuan tapi dia memang pasti menolong jika terdaya.

Apa yg menyentuh hati aku..bila sekarang dia terlantar di hospital mengidap barah usus tahap 4. Kini tidak terdaya untuk bangun dan hanya mengharapkan belas ikhsan isteri untuk menyuapkan makan dan minum. Adik beradik langsung tidak bertanya khabar..datang cuma sekali sekala. Bila diminta bergilir2 untuk menjaga Abangnya...berbagai alasan diberi.

Apa yg kuharapkan..janganlah nasibku seperti itu kelak. Muga adik2ku tahu bahawa bukan wang yg dipinta tapi perhatian dan kasihsayang yang perlu ditunjukkan tika kita berdepan dengan dugaan seperti itu.

Insya Allah..aku akan cuma sedaya upaya untuk memberikan bantuan supaya mereka mendapat apa yg sewajarnya..Buat adik beradikku..aku sayang kalian semua...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com