Monday, February 7, 2011

SIMPLE AND NICE!


Sabtu lepas, dalam kemeriahan menyambut tung! tung! Ceng! Raya China daaa... cousin aku sorang ni buat kenduri kahwin. Sebenarnya aku memang bz time tu tapi disebabkan auntie dan uncle aku ni banyak menolong dalam kenduri kahwin kami dulu..so kena ler jengukkan muka gak.

Apa yg aku perhatikan, kenduri dia very simple. Jemputan memang tak ramai sepertimana kenduri lain yg aku hadiri. Kenduri "House Warming" aku dulu pun cam kenduri orang kahwin. Segala peralatan dan set pelamin pun very simple.

Bukan nak mengata yer..tapi aku tabik sebab dia ni tak suka membazir dan belanja ikut kemampuan diri. Iyer lah kan..dari ko kahwin gah semacam...tapi habih kenduri kahwin, duit tarak...ceti juga cari..apa bikin itu macam?

Bersederhana tu memang dituntut dalam agama kita. Jadi, kalau nak membuat majlis besar-besaran tapi menyusahkan kita dikemudian hari..baik rentikan lah. Setakat nak jaga maruah korang di mata masyarakat...tak yah lerrr. Belajor2 ler ukur baju di badan sendiri..

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com