Tuesday, February 8, 2011

YAKINKAN DIRI ANDA!!


Kebanyakan manusia sering berasa rendah diri dan melihat kekurangan diri sebagai satu senjata melemah semangat untuk terus maju dan berjaya dalam hidup. Tapi tahukah kita, jika kita berterusan bersikap tidak yakin akan kebolehan diri sendiri, kita sebenarnya menempa nama untuk terus gagal!

Aku penah terbaca satu artikel yg mengatakan bahawa seseorang yg mempelihatkan sikap tidak yakin pada diri sendiri sebenarnya akan membuat orang lain menilai perkara yg sama terhadap diri anda. Contohnya, Sorry, sebenarnya saya tidak bersedia untuk presentation ni..Kata2 kita itu akan membuat mereka lebih mencari kelemahan kita sepanjang masa.

Apa yg perlu dilakukan?. Bertindaklah untuk melatih diri anda agar yakin pada diri sendiri. Tunjukkan kebolehan dan kewibawaan anda. Ini bukan saja meningkatkan prestasi anda tapi juga memperlihatkan bakat dan kebolehan anda yg terpendam selama ini.Anda berhak berasa hebat!!


Ingatan ni bukan hanya untuk anda tetapi untuk diriku sendiri juga. Thanks buat hubby yg selama ini banyak memberi keyakinan atas kebolehan yg aku ada!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com