Monday, February 21, 2011

KEHILANGANMU AMAT DIRASAI...


Kehilangannya dari seni tanahair begitu amat dirasakan kerana bagi aku dia banyak memberikan cetusan inspirasi dan semangat buat aku untuk belajar tika itu. Dia ialah Allahyarham Sudirman..penghibur yg aku kagumi. Jolokan "The lawyer Singer" yg diberikan memang tepat kerana artis yg beginilah sepatutnya dijadikan contoh dan juga idola. Seorang yg bukan sahaja berupaya menghiburkan tapi mempunyai pendidikan yg tinggi.

Sejak kecil beliau berusaha untuk mencapai cita2 meskipun payah dlm mengharungi hidup yg serba susah, beliau berusaha hingga berjaya mencapai kejayaan. Ketika di bangku sekolah, aku sering mengikuti penulisannya di Bacaria. Kisah dari kecil hinggalah kepada kisah percintaan dan perceraiannya...semua aku ikuti. Malah pemergiannya aku tangisi kerana merasakan kehilangan orang yg paling dekat di hatiku tika itu.


Lagu2 dendangan beliau akan tetap subur dalam ingatanku meskipun beliau telah lama meninggalkan kita semua. Salam Terakhir buat Abang Sudir....semuga rohmu dirahmati Allah dan tenang di sana...Al-Fatihah...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com