Monday, February 28, 2011

DIA PERGI JUA...

Janji Allah tak penah terlewat walau sedetik pun...termasuk menjemput hambaNya kembali semula padaNya. Begitu juga sepupuku Mohd Zamri yang kupanggil "Yang"(panggilan bagi anak ketiga) yang telah kembali ke rahmatullah pagi semalam 28/2/2011 jam 9 pagi.

Abah lebih terkesan dengan kepemergian Yang kerana sakit barah yg dideritainya sama cuma Yang dah berada di tahap 4. Abah tak dapat menziarahi arwah kerana dia kurang sihat sejak menjalani rawatan kimo yg pertama. Malah abah kini enggan untuk meneruskan rawatan kimo kerana agak kurang selesa selepas itu.

Melihat keadaaan isterinya yang kebingungan tak tahu arah tuju selepas ini (maklum dia tidak bekerja)..juga memberi keinsafan pada diriku. Sekarang baru aku faham mengapa hubbyku mengesa aku mempelajari selok belok pengurusan rumah sewa dar sekecil2 benda hinggalah sebesar2 perkara semuanya dia minta aku uruskan sendiri. Mulanya, agak rasa terbeban juga tapi baru kutahu..dia tak mahu aku jadi seperti isteri Yang..

Meskipun dia cuma sepupu, tapi dah kuanggap seperti Abang kandung. Hubungan kami memang akrab. Aku akan merindui senyumannya, tawa riangnya dan celotehnya setiap kali kami berkumpul adik beradik...Al-Fatihah buatmu Yang...Muga dihimpun bersama orang2 yg soleh..AMIN

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com