Sunday, May 15, 2011

AKU KELIRU

Kebelakangan ni, aku agak keliru dengan perasaan aku sendiri. Kadang2 aku happy macam tak ada apa2 yang berlaku..kadang2 tu aku sedih tak menentu. Tapi aku pasti aku memang keliru dengan perasaanku yang akan 'berpisah' jauh dari anak sulungku.

Lagi beberapa hari sajer lagi, Abang akan meninggalkan aku untuk mendaftar masuk di sebuah kolej di Kuantan. Korang tau tak yang aku tak tau samada aku gembira atau pun sedih bila satu2nya anak lelaki yg ku asuh dari sekecilnya hingga telah meningkat remaja akan meninggalkan aku.

Tapi hari ni baru aku sedar yang dia akan berangkat kurang dari seminggu dari sekarang! Malah lebih tersentap bila tarikh dia pergi tu...genap sebulan Abah meninggalkan kami. Aku pasti tak lupa pada tarikh 22hb kerana tanggal tu lah Abah pulang ke rahmatullah. Arwah semasa hayatnya tertunggu2 bila agaknya dia dapat menghantar cucu2nya Abang dan juga sepupunya Fatin yg sebaya masuk ke menara gading.

Terkedu aku bila emak memberitahu Abah penah berpesan bahawa dia dah peruntukkan sejumlah wang untuk belanja cucu2nya sekiranya mereka menyambung pelajaran nanti. Alahai Abah...cukup2lah pengorbanan Abah selama ini. Biarlah tugas tersebut kami pulak yang pikul. Cukup lah segala usaha dan penat lelah abah selama ni membesarkan kami.

Cuma...aku terkilan tak dapat menyempurnakan hajat Abah untuk menghantar Abang ke sana. Insya Allah Abah..aku akan pastikan Abang menggenggam segulung ijazah yg menjadi kebanggaan Abah nanti.

1 comment:

  1. Tahniah kak! Buat adik Asraff selamat berjaya!- MZR

    ReplyDelete

Saraqistina80@yahoo.com