Sunday, May 29, 2011

CITARASA BERBEZA..NAMUN BAHAGIA

Dalam rumah tangga selalunya kena ada kata sepakat baru ke bahagia. Betul tak? Tapi dalam rumahtangga aku..tak jugak..selalunya idea aku sering bertentangan dengan hubby aku ni.

Contoh paling ketara ler yer...dari segi hiasan rumah..of coz ler citarasa aku moden kontemporari. Tapi bila diajukan idea tu...Owhh..Nehi! Nehi!katanya. Dia ni lebih kepada konsep hiasan ukiran dan rumah yang berbentuk ala resort.

Dari segi kewangan plak, dia agak boros. Kalau dia yg handle financial kami 100%, mau makan angin kuar asap hujung bulan weh!. Aku ni bab duit berkira2 gak nak membeli sesuatu. Satu lagi, hubby aku ni terlalu mudah mempercayai orang..Tu yang hampir2 terpedaya dgn ramai orang termasuk tut......Aku? 10tahun ko bekawan dgn aku pun belum tentu boleh mempercayai kejujuran korang..Sebabnya..pengalaman sekeliling membuat aku mengambil iktibar bila kawan makan kawan.

Biar betapa banyak jurang dan perbezaan antara kami, kami masih bersama bahagia. Selalunya..kami ambil jalan tengah untuk penyelesaian agar adil bagi kedua belah pihak. Senangkan? bila kedua2nya seri..tak siapa yang rugi.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com