Thursday, May 26, 2011

BAGAIMANA RASANYA MERINDU..

Satu soalan cepumas utk korang..Bagaimana rasanya berjauhan dengan orang tersayang? Tentu ler rindu kan?. Camtu gak ler aku bila berjauhan dengan anak sulungku. Dah hampir seminggu dia di sana..Abang dapat tawaran belajar di Kuantan dalam jurusan Business Studies. Memang itu pilihan dia pun..

Alhamdulillah..aku melepaskan dia dengan hati yang redha diiringi doa muga dia berjaya dengan cemerlang. Malah tak setitis airmata pun mengalir cuma sebagai ibu..aku agak bimbang meninggalkan dia yang pertama kali berjauhan dengan famili.

Emak nampaknya terlalu sedih waktu menghantar cucunya ke sana. Maklum le kan..abang sering menemani dia sejak pemergian Abah. Dialah yang sering menghantar breakfast buat emak setiap pagi. Mungkin sebab tu lah emak benar2 rasa kehilangannya.

Apapun..aku kena korbankan perasaan sedih tu demi untuk melihat masa depan Abang lebih cerah. Aku mahu melihat Abang mengendalikan segala peninggalan kami nanti dengan ilmu yang dipelajarinya. Muga doa Abah dan emak untuk melihat dia menggengam segulung ijazah berjaya satu hari kelak.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com