Thursday, May 26, 2011

REDHAKAN LAH MAK...

Balik dari menghantar Abang di Kuantan, emak kemudiannya dibawa adikku ke rumahnya di Sg. Long, Kajang. emak sebenarnya berat hati untuk meninggalkan rumahnya tapi aku dan adik2 mendesak dia beralih angin. Bukanlah aku mahu dia melupakan Abah, tapi aku tak sanggup lihat dia bersedih setiap kali melihat barang2 tinggalan Abah di rumah tu.

Aku cadangkan agar emak pergi ke rumah anak2 yang lain juga. Seminggu sekali, emak akan kami hantar pulang kerumahnya. Mungkin ini cara terbaik untuk emak tidak terlalu meratapi pemergian Abah.

Aku faham sebenarnya apa yang dirasai emak. Kesedihan kehilangan orang yang tersayang memang sukar untuk diterima tapi apapun dia kena teruskan hidup dan aku tahu...Abah juga tak mahu lihat emak bersedih seperti sekarang.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com